Patriarhia Română

Români de lângă români

Luni-vineri, ora 12.30
Înapoi la emisiuni

Radio TRINITAS implementează în perioada 1 Mai – 31 Decembrie 2015, tot în cadrul rubricii Români de lângă români, proiectul cu titlul „Identitatea românească în lume”. Mai multe detalii puteti afla aici.

Români de lângă români – Rubrica este difuzată în fiecare zi, de luni până vineri, în cadrul emisiunii România la zi și își propune să facă cunoscute, la radioul Patriarhiei Române, vocile românilor care trăiesc în diaspora.

Înregistrări

Postul Radio TRINITAS al Patriarhiei Române implementează în perioada 1 Mai – 31 Decembrie 2014 proiectul cu titlul „Români de lângă Români”, finanțat cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe – Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni. Proiectul are ca scop promovarea, mediatizarea și consolidarea diasporei românești prin mass-media, iar obiectivele sale specificevizează încurajarea apariţiei şi sprijinirea funcţionării presei identitare în mediu virtual, facilitarea accesului la spații de emisie și inițierea unei rubrici dedicate românilor care locuiesc în 20 comunități românești din cele 5 țări implicate în proiect, respectiv Franța, Belgia, Germania, Spania și Italia. De asemenea, proiectul își dorește deschiderea dialogului cu autoritățile locale, ong-urile culturale și sociale, instituțiile religioase, dar și mass-media pentru a promova și consolida valorile culturale și spirituale românești pentru românii din diaspora. Grupul țintă al proiectului finanțat de Ministerul Afacerilor Externe – Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni este format dintr-un număr de 200 de persoane alcătuite din membrii ai comunităților, reprezentanți ai autorităților locale, ong-uri și instituții media.

Descriere proiect

Obiectiv 1: Încurajarea apariţiei şi sprijinirea funcţionării presei identitare în mediu virtual prin intermediul realizării unei pagini web a proiectului și a emisiunilor radioului ce va avea ca obiect păstrarea identităţii culturale, lingvistice şi religioase a 200 de români implicați în proiect și care locuiesc în cinci țări din diaspora Franța , Belgia, Italia, Spania, Germania, pentru promovarea parteneriatelor și pentru postarea emisiunilor; Obiectiv 2: Facilitarea accesului la spații de emisie și inițierea unei rubrici dedicate românilor care locuiesc în cele 20 comunități românești din cele 5 țări în vederea prezentării realităților din țară, a deschiderii dialogului cu autoritățile și instituțiile mass-media;  Obiectiv 3: Dezvoltarea și consolidarea legăturilor cu cel puțin 2 instituții culturale, 1 instituție filantropică și 3 religioase în vederea sprijinirii comunităților românești vulnerabile amenințate de sărăcie, violență și încălcarea drepturilor prin realizarea de noi parteneriate, întâlniri, reportaje și interviuri cu reprezentanți ai acestor instituții pentru a răspunde nevoilor grupului țintă;

Activitățile proiectului

  1. Constituirea echipei de proiect- planificarea activităților
  2. Achiziționarea echipamentelor audio-IT
  3. Crearea și menținerea unei pagini de web a proiectului
  4. Editarea și tipărirea materialelor informative pliante, afișe, CD-uri
  5. Realizarea unor reportaje și interviuri
  6. Realizarea unei rubrici dedicate românilor din cele douăzeci de comunități românești
  7. Informarea și publicitatea proiectului
  8. Conferința de lansare și finalizare proiect
  9. Coordonarea, Monitorizarea și Controlul proiectului

 Rezultatele proiectului

  • 4 Parteneriate dezvoltate în cadrul proiectului;
  • Cel puțin 2 parteneriate încheiate cu instituții culturale, 1 parteneriat filantropic cu un ONG și 3 parteneriate cu instituții de cult;
  • 1 Rubrică dedicată românilor de pretutindeni ce va fi difuzată de luni până vineri;
  • Cel puțin 40 reportaje realizate pe teme culturale, sociale și religioase;
  • Cel puțin 32 de interviuri realizate;
  • Crearea unei pagini web pentru promovarea identitității culturale, lingvistice și religioase , promovarea parteneriatelor, postarea materialeor audio și a emisiunilor realizate în cadrul proiectului;
  • 2 Conferințe de lansare și finalizare proiect;
  • Echipamente IT și audio achiziționate care vor sprijini derularea în bune condiții a proiectului;
  • 1500 de pliante de promovare;
  • 50 de afișe;
  • 3000 de CD-uri cu muzică sacră, colinde și muzică patriotică care vor fi distribuite grupului țintă, reprezentanților instituțiilor colaboratoare și partenerilor proiectului;
  • Cel puțin 5 întâlniri cu membrii comunităților și reprezentanții instituțiilor culturale, filantropice și religioase;
  • Cel puțin 16 comunicate de presă;
  • Cel puțin 64 de știri anunțate la radio și presa;